CHIȘINĂUL INTERBELIC

AUTOMOBILE ÎN CHIȘINĂUL INTERBELIC

Chișinăul a asimilat cu „lăcomie” noile realizări de mobilitate din epocă. Au fost utilizate elementele vechi de transport (trăsurile, tramvaiul, trenul), dar a început să fie aplicată și aviația, automobilele, taxiurile. O problemă precară o constituia cea a calității drumurilor, fapt sesizat, în mod special, în afara urbei. Automobilul a reprezentat un atribut al etichetei înalte în societate, marcând prestigiul social și economic al proprietarului. Pentru a conduce automobile, șoferii urmau să dispună de permis (cu prezentarea semnalementelor fizice, domiciliu) și fișă medicală. În Chișinău permisul de conducere era eliberat de Prefectura Poliției.

188

Foto: Cursă automobilistică pornită de la Câmpul Sportiv „Regele Ferdinand I”, 21-22 septembrie 1929.

Sursă: Ion Valer Xenofontov, Automobile în Chișinăul interbelic. În: Dialogica.Revistă de studii culturale și literatură, nr. 2, 2024, pp. 110-117.